Aria Cho-cho-san z II aktu opery
Najsławniejszą chyba, jak opera operą, „arię oczekiwania” śpiewa japońska gejsza Cho-cho-san, znana może lepiej pod swoim przydomkiem „Pani Motyl”, w oryginale: Madama Butterfly — tytułowa bohaterka opery Giacoma Antonia Domenica Mi- chele Marii Pucciniego. Opera Madama Butterfly powstała w ówczesnej rezydencji kompozytora w Torre di Lago w okresie od połowy września 1901 do 27 grudnia 1903 roku. Włoscy libreciści, stali współpracownicy Pucciniego, Luigi Illica i Giuseppe Giacosa, opracowali tekst na podstawie noweli Johna Luthera Longa (1861— —1927) oraz sztuki modnego amerykańskiego autora teatralnego Dawida Belasco (1853—1931). Prawykonanie pierwszej, dwuaktowej wersji opery odbyło się w mediolańskiej La Scali 17 lutego 1904 roku, z Rosiną Storchio, najsławniejszym włoskim sopranem tamtych lat. Dziś trudno w to uwierzyć, ale przedstawienie stało się sromotną klęską. Operę wygwizdano! Również wspaniała aria Butterfly Un bel di vedremo z II aktu skwitowana została protestami. Publiczność nikogo nie wywołała przed kurtynę po zakończeniu spektaklu. Puccini, rozsławiony już wtedy w całym świecie Toscą i Cyganerią, poczuł się dotknięty do żywego, wręcz obrażony. Następnego dnia cofnął licencję na wystawianie swej opery w La Scali, płacąc ogromną sumę 20 000 lirów odszkodowania. Cofnął licencję i za życia nie zezwolił już na wystawienie.